آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

قرار نبود قیمت خودرو اینقدر گران شود




تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۳

به گزارش خبرنگار تراز: به اعتقاد بسیاری از مصرف کنندگان و متقاضیان خرید خودرو،در فرمول جدید تعیین قیمت ها گویا شورای رقابت تنها به هزینه های خودروسازان و تولید کنندکان توجه کرده و کفه قیمت ها باز هم به سود آنها پایین آمده است.
نگاهی به بازار خودرو در چند روز گذشته نشان می دهد که هم خریداران و هم فروشندگان در بلاتکلیفی عمیقی دست و پا می زنند و در این میان امید مردم بیش از پیش از ارزان شدن خودرو ناامید تر می شود.
افزایش قیمت خودرو که به گفته مدیر عامل دو شرکت بزرگ خودروساز کشور قرار بود بسیار جزئی باشد اکنون به مرحله ای رسیده است که خرید خودرو را برای اقشار ضعیف جامعه از نظر اقتصادی به رویایی غیر قابل دسترسی تبدیل کرده است.
افزایش قیمت ها در حالی اتفاق افتاده که در چند سال گذشته در مورد کیفیت خودروهای وطنی حرف و حدیث های فراوانی زده شد و کیفیت پراید موید این مساله است.
اکنون افزایش قیمت ها سبب واکنش های مختلفی در میان مردم،‌کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس شده است به طوری که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به «تراز» گفت:‌ در جلساتی که برگزار شد،‌ قرار بود قیمت خودرو ۷۵، ۳ درصد افزایش یابد که این افزایش حداکثر برابر دو تا سه میلیون تومان می شد.
بهروز نعمتی تصریح کرد:‌ افزوده شدن ارزش افزوده و آپشن به قیمت خودرو برخلاف توافقات صورت گرفته بود و شورای رقابت با این کار حقوق مصرف کنندگان را در نظر نگرفته است.
وی افزود:‌سالهاست که در مورد کیفیت خودروهای داخلی اظهار نظرهای مختلفی می شود و باید گفت قیمت ها با کیفیت خودروها همخوانی ندارد.
وی بیان کرد:‌خودروهای داخلی از کیفیت پائینی برخوردار هستند در حالی که قیمت های فعلی برای خودروهایی با کیفیت بالاتر منطقی به نظر می رسد.
وی خاطر نشان کرد:‌دولت باید به افزايش بهای خودرو واكنش نشان دهد و با كاهش تعرفه و آزاد كردن واردات خودرو، هم رضايت مردم را جلب كند و هم بازار را سامان دهد. وی گفت : مردم دیگر نمیتوانند با این قیمتها خودرو بخرند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قیمت های اعلام شده از سوی خودرو سازان با و با قیمت‌های قبلی اعلام شده در هفته های گذشته از سوی شورای رقابت تفاوت دارد و به عبارت بهتر افزایش قیمت ها بیش از انتظار اعضای کمیسیون صنایع بود بنابراین باید مشخص شود قیمت ها بر اساس چه ملاکی این گونه تعیین شده اند.
وی خاطر نشان کرد:‌در سایر کشورها کیفیت خودروهای تولیدی بالا بوده و و قیمت ها نیز در تناسب با کیفیت پایین محسوب می شوند اما در کشورما اوضاع کاملا برعکس است زیرا  ضعف مدیریت در صنعت خودرو سازی سبب شده تا زمینه های نابسامانی در بازار بیش از پیش مشهود شود.
نعمتی خواستارشد:‌ خودروسازان به جاي افزايش قيمت ها بايد زمینه های كاهش هزينه‌ها و بالا بردن تيراژ توليد را فراهم کنند.
وی تاکید کرد:‌بارها گفته ام که در شرایطی که به ازای هر خودرو ۲/۲ میلیون تومان هزینه سربار وجود دارد قطعا با وصول مطالبات خودروسازان و بازگشت بخشی از سرمایه هایی که در قالب سهام در بانک ها و شرکتها سرمایه گذاری شده به مجموعه شرکتها ، میزان هزینه سربار برای هر خودرو رقم بسیار کمتری گردیده و در هزینه سربار تولید هر خودرو سرشکن خواهد شد.
 عضو کمیسیون  صنایع و معادن مجلس ادامه داد:‌در صورت وصول مطالبات معوقه خودروسازان و بهبود گردش مالی شرکتها ، ظرفیت خالی شرکتها پر شده و هزینه سربار به تدریج کاهش خواهد یافت.
 نعمتی تاکید کرد: خودروسازان باید مشکلات مالی را در درون شرکت و مجموعه خود حل کنند زیرا افزایش قیمت ها نتیجه ای جز فشار بر مصرف کنندگان و در نهایت کاهش میزان فروش نخواهد داشت.
وی اهظار داشت:هزینه های مالی که برای یک خودرو پرداخت می شود ۱۳ برابر هزینه تمام شده خودرو است این در حالی است که مبالغ زیادی از سرمایه در گردش و نقدینگی که باید در اختیار خودروسازان قرار گیرد در جای دیگری هزینه می شود به همین دلیل دریافت وام هایی با ۲۰ تا ۲۸ درصد بهره بانکی از سوی این شرکتها،۱۳ درصد بهای تمام شده خودروها را بیشتر کرده است.
گفتنی است رییس شورای رقابت قیمت جدید خودروها را به شرح زیر اعلام کرده است: پژو ۴۰۵ اس ال ایکس: ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۲۸ تومان، پژو ۴۰۵ دو گانه سوز: ۳۰ میلیون و ۱۱۷ هزار ۶۱۱ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ : ۳۴ میلیون و ۱۱۴ هزار ۶۳۱ تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸: قیمت جدید ۳۴ میلیون و ۶۴۹ هزارو ۵۶۸ تومان، رانا: ۳۲میلیون ۳۱ هزارو ۶۴۳ تومان با درصد افزایش، پژو پارس جدید: ۳۴ میلیون ۸۸۰ هزارو ۸۹۴ تومان، پژو پارس دو گانه سوز: ۳۶ میلیون ۴۲۰ هزارو ۴۲۲ تومان، پژو پارس (TU۵) قیمت جدید: ۳۶ میلیون و ۷۰ هزار و ۳۴۹ تومان، سمند ال ایکس EF۷ دو گانه سوز: ۳۱ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۵۵ تومان، سمند ال ایکسEF۷ بنزینی: ۲۹ میلیون ۵۱۳ هزارو ۵۴۹ تومان، سمند سورن: ۳۳ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۵۵ تومان، سمند بهینه ای ام اس: ۲۷ میلیون ۵۹ هزار و ۳۳۵ تومان و پراید ۱۳۱ اس ال: ۱۹ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان .
گفتنی است این قیمتها افزایش چشمگیر با قیمتهای قبلی دارند که سبب گلایه های فراوانی از سوی مصرف کنندگان شده است.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.