آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

مردم دیگر با این قیمتها نمی توانند خودروی جدید بخرند




تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۳

به گزارش خبرنگار تراز؛ افزایش قیمت خودرو در چند هفته اخیر به مذاق هیچ کس به جز خودروسازان خوش نیامده و سبب واکنش های فراوانی شد.
در آخرین موضع گیری ها،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته: کمیسیون با دلایل و مدارکی که در اختیار دارد،معتقد است قیمت گذاری جدید شورای رقابت غیرمنطقی و نیازمند بازنگری است.
روح الله عباسپور اظهارداشته است: ‌اعضای کمیسیون با ارائه اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمتها داشتند و رئیس شورای رقابت نیز این ادعا را قبول و در نهایت تصمیم به بازنگری قیمت خودرو گرفته شد.
به گفته وی،‌ رئیس شورای رقابت باحضور در کمیسیون صنایع و معادن گزارشی از شیوه قیمت گذاری خودرو ارائه و نمایندگان نیز با استناد و تکیه بر تحقیق و تفحص ازصنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمتها کردند.
پس از بررسی ها مشخص شد که شورای رقابت به صورت شکلی این موضوع را بررسی کرده، یعنی قیمتها بر اساس فرمول شورای رقابت و نرخ اعلام شده ازسوی خودروسازان بوده است.
این در حالی است که در مقابل خودروسازان و قطعه سازان معتقدند قیمت ها براساس هزینه ها و متناسب با آنها باید حرکت کند تا بتوانند این صنعت بتواند به حیات خود ادامه دهد.
محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان یکی از مخالفان شیوه قیمت گذاری خودرو از سوی دولت است .
وی در گفتگو با «تراز» اظهار داشت:‌ دخالت دولت در قیمت گذاری هیچ گاه نتیجه مطلوب نه برای تولید کننده و نه برای مصرف کننده ندارد.
وی افزود:‌ شیوه فعلی قیمت گذاری خودرو در ایران،‌روشی بسیار اشتباه است و تنها منجر به گسترش دلالی می شود.
وی تصریح کرد:‌ در هیچ کشوری، روش قیمت گذاری خودرو به این شیوه مشاهده نمی شود.
وی خاطر نشان کرد:‌ دولت باید دخالت در قیمت گذاری خودرو را رها کند و در این صورت می توان دید که خودروسازان با قیمت هایی که تعیین می کنند آرامش را به بازار برمی گردانند.
نجفی منش گفت:‌ آزادسازی قیمت گذاری به دست خودروسازان به حتم منجر به کاهش قیمت نهایی خودرو خواهد شد.
وی بیان کرد:‌ خودروسازان به دنبال جبران ضررو و زیان های چند سال اخیر هستند آنها می دانند قدرت خرید مردم پایین آمده و به همین دلیل دنبال بالا بردن بیش از پیش قیمت ها نیستند اما با توجه به ضررهای چند میلیاردی این سالها،‌ حتم بدانید سود کم نیز می تواند خودروسازان را قانع کند.
وی تاکید کرد:‌ شیوه قیمت گذازی کنونی نه تنها برای کشور خوب نیست؛ بلکه سبب ناامیدی سرمایه گذاران می شود بنابراین دولت باید خود را کنار کشیده و اجازه دخالت نیز در این مساله را هم ندهد.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان اظهار داشت:‌بازگشت صنعت خودرو به دوران طلایی و اوج تنها یک رویا نیست به طوری که خوشبختانه امسال میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش داشته و این یعنی با برنامه ریزی و حمایت از تولید کنندگان می توانیم از خطوط تولید تا حداکثر میزان استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: اگر از این صنعت حمایت شود به حتم شاهد افزایش میزان صادرات و درآمدهای حاصل از آن خواهیم بود.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.