آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

طرح جایگزین تردد زوج و فرد در تهران




تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: نباید سهم خودرویی که از استانداردهای محیط زیستی لازم برخوردار است و حداقل آلودگی را تولید می کند با خودرویی که از هیچ گونه استانداردی برخوردار نبوده و انبوه آلاینده ها را وارد هوا می کند، برای تردد در شهر برابر باشد.
 
وی با اشاره به این که خودروها بر مبنای میزان آلودگی که تولید می کنند باید بتوانند در محدوده هایی از شهر تردد کنند، اظهار کرد: بر این اساس، خودروها هر قدر استاندارد بالاتر و آلایندگی پایین تری داشته باشند، می توانند در پهنه های وسیع تری از شهر حرکت کنند و به همان نسبت، خودروهایی که استاندارد پایین تر و آلایندگی بالاتری دارند، از این نظر محدودتر خواهند بود.
 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه براساس برنامه در نظر گرفته شده در این طرح مجازی، خودروهای تهران در قالب چهار رنگ تفکیک می شوند، تصریح کرد: خودروهای قرمز، خودروهای کاربراتوری هستند که به سن فرسودگی رسیده اند و توان قبولی در معاینه فنی را ندارند و در نتیجه امکان تردد در تهران را نخواهند داشت و خودروهای زرد، خودروهایی هستند که به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آن ها پایین تر از یورو دو است که محدودیت هایی برای تردد آن ها در محدوده مرکزی شهر در نظر خواهیم گرفت.
 
وی با اعلام این که خودروهای سبز، خودروهایی هستند که استانداردی بیش از یورو دو دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا محدودیت هایی برای تردد آن ها در محدوده مرکزی شهر در نظر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: خودروهای آبی، خودروهای برقی و هیبریدی و سایر خودروهای دارای استاندارد یورو ۵ و بالاتر هستند که حداقل محدودیت برای آن ها در نظر گرفته می شود.
 
معاون شهردار تهران با تأکید بر این که پلاک خودروها منشاء آلودگی نیست، بلکه اگزوز خودروها که انبوه آلاینده ها از آن خارج می شود منشاء آلودگی است، خاطرنشان کرد: خودروهای آلاینده جان میلیون ها شهروند تهرانی را مورد تهدید قرار داده اند و ۸۰ درصد آلودگی هوای این کلان شهر را این خودروها و موتورسیکلت ها تولید می کنند و به منظور پایان بخشیدن به این پدیده مرگ بار، طرحی تهیه و تدوین شده که در صورت تأیید مراجع مربوطه، جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.
 
تشکری هاشمی در خصوص اجرای طرح محدوده زوج و فرد و ورود خودروها به این محدوده در روزهای فرد و زوج بر اساس آخرین شماره پلاک آن ها نیز گفت: از ابتدا هم اعتقاد داشتیم این که خودروها بر اساس شماره آخر پلاکشان یک روز در میان وارد این محدوده شوند، از منطق قوی و قابل قبولی برخوردار نیست.


نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.