تریبون مستضعفین- موج تازه جنگ روانی در راه است. این را از شواهد میتوان فهمید. توجه دادن به قیمت قبوض و از این دست مسائل اقتصادی در سایتهای سبز بسیار پررنگ است. در شبکههای اجتماعی هم چنین است.
وحیدآنلاین که از کاربران پرکار شبکههای اجتماعی است و البته بعد از فرار از ایران همچنان در جهت آگاهسازی مردم فعالیت میکند. البته نمیدانم مخاطب وحید چه کسانی هستند. اما وقتی وحید میگوید قیمت گوجهفرنگی در ایران دوازده هزار تومان است، حتماً مخاطب خاصی را هدف گرفته است و البته میتواند همین انتشار خبرهای خاص به ایجاد تشویش در قیمت کالاها بینجامد یا اذهان عمومی را مشوش کند. وحیدآنلاین میگوید که انتشار این اخبار را در توئیتر با تگ «جقتصاد» که مخفف «جهاد اقتصادی» است ادامه میدهد.
مریم، یکی دیگر از کاربران سبزاندیش علیرغم اینکه میگوید این جراحی اقتصادی و حذف یارانهها از رو قیمت کالا و نقدی شدن آن لازم و درست است، اما خوشحال است که میتواند این تغییرات دستمایه آنها برای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی باشد.
شاید این ایده بد نباشد که مردم ایران در هر کجای کشور که باشند، با عکس گرفتن از برچسب قیمتها، در برابر اطلاعرسانی دروغ خارجنشینان، مقابله کنند. این ایده را یکی از کاربران فضای مجازی داد. او میگوید: تاکید رهبری بر عنوان جهاد اقتصادی در ابتدای امسال نشان داد که اولویت فعالیتهای ما باید چنین باشد. و البته دشمن هم در این راه قطعاً سنگاندازی میکند. پیاده نظام رسانهای آنها قطعاً در این راه نقش مهمی دارند و ما باید به فکر اطلاعرسانی دقیق و صحیح به افکار عمومی باشیم.