آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

پل کابلی اهواز




تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۰



نصب بخش کابلی پل هشتم اهواز به عنوان طولانی ترین پل کابلی- ترکه ای خاورمیانه بر روی بزرگترین رودخانه کشور (کارون )به مراحل پایانی خود نزدیک میشود.
 
پل هشتم اهواز بر روی رودخانه کارون به عنوان طولانی ترین پل کابلی – ترکه ای خاورمیانه با دهانه اصلی 212 متر مراحل میانی نصب کابلهای باربر خود را می گذراند.

تجهیزات کابلی آن توسط یکی ا ز  بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات پلهای ترکه ای در جهان ( OVM چین ) تولید و توسط همکار ایرانی این شرکت (گروه مهندسی پایاب زمزم) در حال نصب وکشش است که این امر موجب بومی شدن دانش نصب این نوع پلها در ایران و در نتیجه صرفه جویی ارزی بسیار زیادی در آینده خواهد شد.

با توجه به روند فعلی ,  عملیلت نصب کل 32 کابل ترکه ای پل در مدت کمتر از 2 ماه به اتمام خواهد رسید. این پل دارای دو پایلون به ارتفاع 80 متر, طول عرشه بیش از 1000 متر و عرضی بیش از 20 متر می باشد و از نظر ابعاد اولين نمونه در كشور است

همچنین شرکت OVM چین علاوه بر تامین کلیه تجهیزات بخش کابلی این پل, پل کابلی شهر لالی , پل کابلی امام حسین (ع) مشهد،پل ابریشم 1 تهران, تامین کننده و مجری بخش کابلی بزرگترین پل آبی جهان(توسونگ) درشهر شانگهای چین با طول حدود 36 کیلومتر نیز بوده است.

از خصوصیات اصلی پلهای کابلی، دهانه های بلند با تعداد ستونهای کم در داخل رودخانه می باشد که باعث کاهش مضرات زیست محیطی شده و اثرات سوء زیست محیطی آن نسبت به سایر انواع پلها بسیار کمتر است.

با پایان عملیات این پل ترافيك منتهي به مركز شهر اهواز كاهش یافته و بخش عمده ای از ترافيك پل چهارم، به اين پل منتقل ميشود.
 



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.