تذكر به همراه اول و ايرانسل آنتن دهي مطلوب نيست
تاریخ: ۷ آبان ۱۳۹۰
يك مقام مسئول در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از تذكر اين سازمان به اپراتورهاي تلفن همراه به دليل وضعيت نامطلوب كيفيت شبكه و ضعف آنتن دهي موبايل خبر داد و گفت: وضعيت پوشش دهي شبكه اپراتورهاي موبايل مناسب نيست.
غلامرضا داداش زاده در گفتگو با مهر در مورد نظارت اين سازمان بر عملكرد اپراتورهاي تلفن همراه فعال در كشور اظهار داشت: رگولاتوري از وضعيت كيفيت شبكه هاي اپراتورهاي تلفن همراه راضي نيست و طي تذكري به اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل وضعيت اين شبكه ها را غيرقابل قبول اعلام كرده است.
مديركل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه اين مشكل به دو اپراتور همراه اول و ايرانسل اعلام شده است اضافه كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي شبكه اپراتورهاي موبايل كشور را اسكن و درايو تست كرده تا مشكلات ناشي از عدم پوشش و ضعف آنتن دهي موبايل اپراتورها مشخص شود.
وي با بيان اينكه وضعيت پوشش دهي شبكه اپراتورهاي موبايل مناسب نيست تصريح كرد: عدم پوشش مناسب در شبكه هاي موبايل در كشور خود را نشان داده و اين نشان مي دهد كه اپراتورها در اين بخش توسعه كيفي نداشته اند.
اين مقام مسئول در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با توضيح آنكه سطح سيگنال در تست شبكه بايد به عددي قابل قبول از نظر اين سازمان برسد، خاطرنشان كرد: به رغم اظهارات اپراتورها اين عدد تفاوت هايي دارد و حتي نقاطي كاملاً كور در شبكه موبايل ديده مي شود.
وي با اشاره به تعهدات اپراتورهاي موبايل طبق پروانه فعاليتشان گفت: ايرانسل موظف است تمامي شهرهاي كشور را تحت پوشش قرار دهد و 85درصد پوشش جمعيتي نيز بر عهده همراه اول است.
مديركل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه اين سازمان هر سه ماه يكبار نسبت به دريافت گزارش پوشش دهي شبكه هاي موبايل اقدام مي كند ادامه داد: تست شبكه با ادعاي اپراتورها مغايرت دارد.
داداش زاده با بيان اينكه به زودي گزارشات دريافت شده از وضعيت كيفيت شبكه هاي موبايل را اعلام مي كنيم تاكيد كرد: امسال سالي است كه رگولاتوري به طور قطع از ابزارهاي قانوني جريمه و اخطار براي رفع مشكل پوشش دهي اپراتورهاي موبايل استفاده خواهد كرد.
وي با بيان اينكه تست هاي انجام شده از شبكه اپراتورهاي موبايل نتيجه مطلوبي در برنداشته است گفت: حدود 10 تا
5/22درصد ميان نتايج تست هاي انجام شده از سوي رگولاتوري و ارقامي كه اين سازمان از پوشش شبكه به دست آورده است با اعداد و ارقامي كه اپراتورها اعلام مي كنند تفاوت دارد كه اين موضوع بايد به صورت مستدل حل و فصل شود.
بنا به همين گزارش، هم اكنون اپراتورهاي اول با بيش از 30ميليون مشترك و دوم با بيش از 20ميليون مشترك فعال در كشور سرويس دهي مي كنند و قرار است اپراتور سوم نيز سيمكارت هاي خود را وارد بازار كشور كند.
چندي پيش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در صحن علني مجلس اعلام كرد كه از ابتداي سال تاكنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و مواردي كه اپراتورها حداقل ها را رعايت نكرده اند در مجموع 11اخطار به اپراتور اول، 5 اخطار به ايرانسل و 3 اخطار به ساير اپراتورها داده شده است.
رضا تقي پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش كيفيت و وضعيت اپراتورها را جلوگيري از استفاده تبليغاتي اپراتورها عنوان كرد اما با تاكيد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي متعهد شد كه حداقل در دوره هاي 6 ماهه گزارش كيفيت و وضعيت خدمات اپراتورها را منتشر كند.
سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز اعلام كرده كه طي 5 ماه نخست امسال بيشترين درخواست هاي ارائه شده و شكايات مردم به رگولاتوري مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.
|