آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

اپراتورها بدون رضايت مشترك حق ارسال پيامك تبليغاتي ندارند




تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۰
غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، درباره زمان راه‌اندازي اپراتور سوم و كيفيت و‌ قابليت‌هاي آن گفت: زماني كه در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پروانه براي يك فعاليت و يا خدماتي صادر مي‌شود زمان‌بندي‌هايي براي آن در نظر گرفته مي‌شود كه در شرايط عادي بايد بر اساس آن زمان‌بندي كه در پروانه قيد شده اين خدمات ارائه شود.
وي با بيان اينكه اپراتور بايد به اين زمان‌بندي كه در پروانه قيد شده پايبند باشد، افزود: البته برخي مسائل ممكن است تا حدودي زمان‌بندي پروژه را تحت‌تاثير خود قرار دهد بنابراين ممكن است مدتي در ارائه خدمات وقفه ايجاد شده و يا گاهي زودتر از وقت مقرر شده خدمات ارائه شود.
دادش‌زاده ادامه داد: اپراتورهاي سوم و اپراتورهايي كه قبل از آن فعال بودند و نيز اپراتورهايي كه بعدا پروانه خواهند گرفت بدون شك مستثني از اين امر نبوده و ممكن است در اثر برخي اتفاقات زمان‌بندي آنها دچار تغيير شود.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه در حوزه نظارت زماني كه پروانه‌اي صادر شده و زمان‌بندي‌هايي در آن مشخص مي‌شود ما موظف به كنترل اين زمان‌بندي‌ها هستيم، گفت: ‌در اپراتور سوم به جرات مي توان گفت كه بالغ بر ده‌ها صفحه پروانه صادر شده است كه تعهدات بسياري بر عهده اپراتور سوم قرار داده از جمله آن تعهدات مالي است كه به طور متقابل سازمان تنظيم مقررات نيز در اين پروانه تعهداتي از جمله تحويل فركانس پاك براي شروع فعاليت اپراتور را دارد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه تعهدات سازمان نسبت به اپراتور سوم انجام شده و بخش عمده اي از تعهدات مالي اپراتور هم عملي شده است، افزود: طبيعتا برخي مسائل وجود دارد كه باعث مي‌شود زمان‌بندي پروژه با تاخير مواجه شود كه اين مسئله را در حوزه نظارت بررسي كرده و گزارش‌هاي آن را ارائه داده‌ايم.
داداش‌زاده ادامه داد: به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه رونمايي از برند اپراتور سوم انجام شده و اين‌كه مسئولان اپراتور سوم وعده دادند كه در ايام دهه فجر امسال سيم‌كارت‌ها را واگذار مي‌كنند، با تاخير اندكي شاهد سرويس‌دهي اين اپراتور باشيم.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصريح كرد: از يك سو وظيفه ما نظارت بر عملكرد اپراتورها و از سوي ديگر نظارت بر اين است كه تعهدات زمان‌بندي شده حتما به طور درست اتفاق بيفتد.
وي ادامه داد: اپراتور سوم با شرايط فعلي شبكه خود ادعا داشت كه شهريور امسال مي‌تواند تعداد محدودي سيم‌كارت واگذار كند اما از نظر ما واگذار كردن اين خدمات يا سيم‌كارت‌ها مستلزم برخي استانداردها از نظر كيفيت و ساير مسائل بوده است كه بايد از اين زاويه هم به مسئله نگاه كنيم و اين را در نظر بگيريم كه اپراتور بايد بتواند تعهدات كيفي خود را نيز حتما به انجام برساند تا به او اجازه توزيع سيم‌كارت بدهيم.
داداش‌زاده با اشاره به اينكه اپراتور بايد بتواند هر زمان و در هر شرايطي تعهدات خود را به انجام برساند، گفت: اعتقاد داريم كه نظارت نسبت به اين مسئله در حال انجام است و گزارش‌هايي مربوط به تاخير مسئولان اپراتور سوم هم اعلام شده است.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد در اين مدت فعاليت خوبي از سوي مسئولان اپراتور سوم انجام شده تا بتوانند در زمان‌بندي صورت گرفته مسئله راه‌اندازي كامل اپراتور سوم را به سرانجام برسانند.
خدمات اپراتور سوم بيشتر از اپراتور اول و دوم خواهد بود
وي درباره خدمات و امكانات اپراتور سوم عنوان كرد: در اپراتور سوم سرويس‌هاي متنوع و خوبي را شاهد خواهيم بود.
داداش‌زاده افزود: در حال حاضر سرويس‌هايي كه از سوي اپراتورهاي قبلي ارائه مي‌شود عمدتا بر پايه صوت هستند اما خدماتي كه مبتني بر ديتاهاست از جمله STREAMLINE، DIALDEMAN، BROADBAND، با كيفيت بهتر عمدتا در اپراتور سوم ارائه خواهند شد.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: در اپراتور سوم علاوه بر اينكه شاهد خدمات با كيفيت بهتري خواهيم بود برخي خدمات بيشتر نيز ارائه خواهد شد.
اپراتورها نگران محل نصب كال‌سنتر نيستند
وي همچنين درباره زيربناي سيستم آنتن در اپراتور سوم گفت: وقتي يك اپراتور پروانه مي‌گيرد، پروانه‌اش شامل يك پيوست به نام برنامه توسعه و اجراست كه بايد بر اساس آن عنوان كند كه به طور مثال براي اينكه بتوانيم 17 ميليون شماره بدهيم چه توسعه‌اي به طور سالانه بايد داشته باشيم.
داداش‌زاده ادامه داد: مثلاً در اين برنامه توسعه قيد مي‌شود كه سال اول 50 بي‌ تي‌ اس نصب مي‌كنيم سال بعد از آن به 100 مي‌رسانيم و به همين صورت ‌آن را افزايش مي‌دهيم.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاكيد كرد:‌ كار ما در حوزه نظارت، نظارت بر اين برنامه‌هاي توسعه و اجراست؛ اين گونه نيست كه مثلا اپراتور بگويد من در سال اول تمام بيت‌هاي لازم را نصب مي‌كنم، اگر تعهد شده كه در فاز اول مثلا يك تعداد محدودي از استان‌ها را سرويس دهند بايد با اين تعداد مشخص بي تي اس به آن عمل كنند.
وي گفت: با توجه به تجربياتي كه اپراتور اول و دوم در اختيار ما قرار داده بايد بگوييم زيرساخت‌هايي ايجاد شده كه بتوان زيرساخت‌هاي اپراتور سوم را توسعه داد و سريعتر به انجام رساند مثلا شركت ارتباطات مشترك شهر محل‌هاي بي تي اس را براي اپراتورها فراهم مي‌كند.
داداش‌زاده افزود: كنسرسيومي است كه ديگر لازم نيست كه اپراتور سوم به دنبال محل براي نصب بي تي اس باشد، اين كار در حال انجام است و به نظر مي‌رسد سرعتي كه اپراتور سوم در چند ماه اخير گرفته به خاطر همين كمك‌هاي سازمان از بابت ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب باشد كه سرعت نصب بي تي اس را افزايش داده است.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي يادآور شد: اگر اپراتور سوم تلاش كند با توجه به حمايت‌هايي كه سازمان انجام مي‌دهد و زيرساخت‌هايي كه ايجاد شده تا به صورت مشترك مورد استفاده همه اپراتورها قرار گيرد، اميدواريم سرعت نصب بيشتر از قبل شود.
چيزي به نام وديعه در هيچ‌گونه سيم‌كارتي وجود ندارد
وي در ادامه درباره وديعه خريد تلفن همراه گفت: چيزي به نام وديعه در هيچ‌گونه سيم‌كارتي وجود ندارد.
داداش‌زاده افزود: من رسما اعلام مي‌كنم هر اپراتوري اعلام كند كه وديعه دريافت مي‌كند عمل خلاف مقررات انجام داده است؛ زيرا وديعه زماني كه اپراتورها دولتي بود مطرح مي‌شد.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ادامه داد:‌ا لبته مواردي وجود دارد كه ما براي اينكه يك سرويس خاص دريافت كنيم نزد اپراتور مبلغي به عنوان پيش‌پرداخت يا ضمانت قرار مي‌دهيم كه اين مبلغ از سوي مشترك در هر لحظه قابل وصول است بنابراين چيزي به عنوان وديعه نزد اپراتور وجود ندارد.
وي با بيان اينكه اپراتورها خصوصي هستند و قيمت آنها مشخص است، يادآور شد: مثلا سيم‌كارت‌هاي اپراتور اول 120 هزار و 480 تومان قيمت دارد و هيچ‌گونه مفهومي به عنوان وديعه وجود ندارد.
اپراتورها در صف اول پاسخگويي به شكايات مردمي هستند
داداش‌زاده درباره شكايات‌ و اعتراضات مشتركان نسبت به خدمات اپراتورهاي اول، دوم و سوم گفت: سامانه جامع پاسخگويي به شكايت‌ها را طراحي كرديم و فاز نخست آن افتتاح شده است.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي افزود: از نظر ما صف اول پاسخگويي به شكايات مشتركان مطابق پروانه اپراتورها هستند.
وي ادامه داد: ‌زمان‌بندي مشخص وجود دارد كه اپراتورها را موظف مي‌كند به طرقي كه خودشان معرفي مي‌كنند از جمله تلفن، كال‌سنتر، سايت و … بايد نسبت به شكايات مردمي پاسخگو باشند.
داداش‌زاده با بيان اينكه هدف ما بيش از همه تمركز بر مسئله سايت و ثبت شكايات در سايت است عنوان كرد: اپراتورها مطابق پروانه بايد سامانه‌ را در سايت خودشان طراحي كنند كه پذيرش شكايات مردم از هر نوع در آن ثبت شود.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: هر اپراتور بايد كد 16 رقمي را به شاكي بدهد كه اين كد را ما طراحي كرديم و مشترك بين ما و اپراتور است و هر زمان كه شاكيان نتوانستند نسبت به شكايت خود به نتيجه برسند به سايت سازمان مراجعه كرده و سازمان از طريق مراجع ذيربط و مناطقش موضوع را پيگيري مي‌كند.
وي تاكيد كرد: من رسما اعلام مي‌كنم كه اپراتورها بايد به شكل‌هاي مختلف كه ساده‌ترين آن تلفن گويا، كال‌سنتر و سامانه كه در پورتال خود دارند پاسخگوي شكايات مردمي باشند.
داداش‌زاده ادامه داد:‌ علاوه بر اين امكان سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز از طريق سايت و دبيرخانه به صورت نامه كتبي پذيراي شكايات مردمي است.
ارسال پيامك تبليغاتي بدون رضايت مشترك تخلف است
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي كه در برخي موارد اين پيامك‌ها غير مجاز هستند، عنوان كرد: طي دو ماه گذشته اين مسئله را پيگيري كرديم و در حال حاضر اين ساز و كار و ممانعت از ارسال پيامك از سوي اپراتورها مشخص و قطعي شده است.
وي گفت: ‌هيچ اپراتوري بدون رضايت مشترك حق ارسال پيامك را ندارد.
داداش‌زاده افزود: سامانه‌هايي طراحي شده كه به صورت سامانه‌هاي گويا و كال‌سنتر هستند و مشتركان مي‌توانند به راحتي به آن مراجعه كرده و با ارسال يك كد مشخص مانع ارسال اس‌ام‌اس‌هاي ناخواسته شوند.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاكيد كرد: اين امر جزو خواسته‌هاي ما بوده و در حال حاضر هم به مدت دو ماه است كه در حال اجرا است.
وي گفت: تمام پيامك‌ها در چارچوب مجوز وزارت ارشاد هستند و موظفند كه در اين چارچوب به تاييد برسند؛ همچنين آهنگ‌هاي پيشواز تنها با مجوز وزارت ارشاد مورد استفاده قرار مي‌گيرند يعني هيچ آهنگي بدون مجوز در سامانه‌ها قرار نمي‌گيرد.
داداش‌زاده افزود: درباره ساير موارد هم حتما بايد اين مجوز از نظر نوع تبليغات صادر شود و اگر موردي بر خلاف اين اتفاق بيفتد بايد در درجه اول اپراتور اول نسبت به آن پاسخگو باشد و بعد از آن سازمان تنظيم مقررات نسبت به شكايت رسيدگي كند.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي يادآور شد: شكايات مردمي نسبت به ارسال اين گونه پيامك‌ها موجب مي‌شود كه آرام‌آرام اپراتورها بدانند كه از نظر قانوني مجوز اين كار را ندارند و مردم مي‌توانند نسبت به اين اقدام از طريق سازمان به شكايات خود رسيدگي كنند.
قطعي و ترافيك در شبكه عامل چند بار ارسال يك پيامك است
وي در ادامه درباره چندين بار ارسال يك پيامك براي رسيدن به مخاطب و اعمال هزينه آن در هر بار ارسال گفت: اين اشكال از قبل وجود داشته و تقريبا در اوايل امسال هم بيشتر شده بود اما در حال حاضر اين مسئله كاهش پيدا كرده است؛ زيرا از بازخورد آن در گزارشات و شكايات مردمي مي‌توان اين را نتيجه‌گيري كرد.
داداش‌زاده عنوان كرد: اس‌ام‌اس ‌سنتر دو اپراتور دارد كه يكسري مسائل فني و مشكلات در اين زمينه با آنها وجود داشت كه در حقيقت سازمان تنظيم مقررات آن را پيگيري كرد و در نهايت اين مشكل بسيار كاهش يافت.
مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاكيد كرد: ما يك مرجع هستيم و از گزارش‌هايي كه اعلام مي‌شود آمار مي‌گيريم تا ببينيم نرخ شكايات كاهش يافته يا با افزايش مواجه بوده و در اين مورد خاص شاهد كاهش اين اشكال بوديم.
وي تصريح كرد: البته در برخي موارد از جمله ترافيك شبكه، قطعي شبكه و مسائل خاص در شبكه اين مشكل باز هم رخ مي‌دهد اما بروز آن يك اشكال فني عمده نيست و به طور مقطعي رخ مي‌دهد كه اشكال عمده آن نيز در چند ماه اخير برطرف شده است.

 



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.