مقاومت دستگاه هاي دولتي براي برون سپاري خدمات
تاریخ: ۱ دي ۱۳۹۰
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور با اشاره به برگزاري دومين همايش ملي دفاتر پيشخوان دولت از معرفي دستگاه هايي كه تاكنون نسبت به برون سپاري خدمات خود و ارائه آنها در دفاتر پيشخوان خدمات دولت اقدام نكرده اند خبر داد.
محمد رويانيان در نشستي خبري با اشاره به اينكه دومين همايش ملي دفاتر پيشخوان دولت5 دي ماه برگزار مي شود افزود: اجراي منويات مقام معظم رهبري درخصوص سياست هاي كلي نظام اداري، گسترش عدالت اجتماعي و ايجاد فرصت برابر براي هر ايراني، كاهش بوروكراسي در سيستم هاي اداري، تحقق دولت الكترونيك، ارتقاي رضايتمندي مردم و كارآفريني براي بخش خصوصي مهمترين مزاياي راه اندازي دفاتر پيشخوان خدمات دولتي است.
وي با اشاره به اينكه در اين همايش دستگاه هاي موفق در زمينه برون سپاري خدمات دولتي معرفي مي شوند گفت: محور توسعه دفاتر پيشخوان دولت استفاده از آي تي و سامانه هاي الكترونيكي است و دستگاههاي دولتي بايد بدانند كه زمان بلوكه كردن مسئوليت ها و خدمات گذشته است و بايد به سمت كوچك سازي دولت پيشرفته و خدمات را بدون ترس به خانه و محله مردم ببرند.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور تأكيد كرد: بايد از ميزهايي كه در اكثر ادارات دولتي موجب تضييع حقوق مردم مي شوند عبور كنيم.
وي گفت: هم اكنون 29 دستگاه دولتي، 230 خدمت خود را در قالب دفاتر خدمات پيشخوان دولت ارائه مي كنند و 10 دستگاه نيز در حال واگذاري اين وظايف هستند از سوي ديگر توافق نامه هايي با سازمان تأمين اجتماعي، وزارت راه و شهرسازي و شركت پالايش و پخش نيز منعقد شده است تا اين دستگاه ها نيز خدمات خود را در دفاتر پيشخوان خدمات دولت ارائه كنند.
رويانيان به تفاهم نامه امضا شده با شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس به زودي خدمات كارت سوخت در دفاتر پيشخوان خدمات دولت ارائه مي شود از سوي ديگر ظرف 15 روز آينده خدمات جايگزيني خودروهاي فرسوده نيز به اين دفاتر سپرده خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه هنوز برخي مراكز دولتي و عمومي كشور درخصوص سپردن خدمات خود به مراكز خدمات پيشخوان دولت مقاومت مي كنند گفت: مراكز پليس+10 و دفاتر خدمات الكترونيك شهر شهرداري تهران از جمله اين مراكز هستند كه نيروي انتظامي كماكان اعلام كرده است كه درخصوص اين موضوع در حال برنامه ريزي است تا بر اساس سياست هاي كلي نيروهاي مسلح تصميم گيري كند. از سوي ديگر شهرداري تهران نيز كه هنوز دفاتر خدمات الكترونيك شهر را در زيرمجموعه خود دارد قرار است بزودي تفاهم نامه اي در خصوص ايجاد دفاتر پيشخوان خدمات دولت و ارائه خدمات دفاتر خدمات الكترونيكي شهر به اين مراكز اقدام كند.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور تصريح كرد: مركز پاسخگويي 5145 براي دريافت نظرات مردم درخصوص دفاتر پيشخوان خدمات دولت راه اندازي شده است و به زودي نيز دولت شماره اي را براي نظارت دولتي بر اين مراكز اعلام مي كند.
|