آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

اخبار این هفته برنامه ثریا




تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

90 درصد آسفالت مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود
سومین قسمت از برنامه تلویزیونی ثریا به موضوع راه و مشکلات خرابی های آسفالت اختصاص داشت . در این برنامه محمد رضا معماریان مشاور شهرداری تهران با اشاره به اینکه گامهای خوبی در بهینه سازی تولید و استفاده از آسفالت در کشور صورت پذیرفته گفت اکنون 90 درصد آسفالت مورد نیاز در داخل تولید می شود در صورتیکه تا سالها ما نیاز به واردات آسفالت داشتیم. وی با اشاره به اینکه شاید کیفیت آسفالت در حد مطلوبی نباشد اما عملکرد ها قابل دفاع است  درخصوص مشکلات پیش آمده در ایستگاههای اتوبوس تندرو تهران و خرابی ها و تعویض های مکرر آسفالت آنها گفت که این سامانه تجربه جدیدی بوده است و حجم نیروی وارده بر آسفالت بیشتر از تمام آیین نامه ها می باشد که سعی می شود این مشکلات کاهش پیدا کند.
مهندس معماریان  همچنین در پاسخ به سوالات مجری برنامه درباره مشخص نبودن پاسخگو در زمینه مشکلات آسفالت پیمانکار یا نهاد مسئول و ناظر، گفت: شهرداری  از سال آینده یک سازمان مستقل به عنوان سازمان نگهداری راه و ابنیه را ایجاد می کند که این سازمان باید وجود داشته باشد با متولی مستقیم تا یک پروژه راه سازی را که از پیمانکار تحویل می گیرد دارای تضمینها و حسن انجام کار خاص باشد
 
تضمینها را به 5 سال رساندیم
مهندس فیلی مدیرکل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور  میهمان دیگر این برنامه بود که با اشاره به اینکه ما در تلاشیم تا عمر آسفالت در کشور به ده تا پانزده سال برسد گفت : بعد از سال 88 تضمین‌های تعمیر و نگه داری را برای راه‌ها و آسفالت و هرگونه خرابی  از دو سال به 5 سال رساندیم.
همچنین ما  کل عملیات نگهداری تا بازگشت سرمایه تا 20 سال به عهده بخش مشارکت کننده است.  وی با اشاره به اینکه ما بیش از 200 هزار کیلومتر راه داریم که دارای ارزشی بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است که طبق میانگین‌های جهانی  سالانه 4 تا 6 درصد ارزش راه برای نگه داری آن لازم است یعنی سالانه 4 هزار میلیارد تومان در صورتیکه الان  حدود 900 میلیارد تومان منابع در اختیار ما است.
سالانه یک تا دو اختلاس 3 هزار میلیاردی
همچنین در این برنامه مطرح شد که عمر آسفالت در کشور بین 3 تا 5 سال یعنی تقریبا یک پنجم عمر جهانی آسفالت است که طبق مستندات اعلام شده، اسرافی که در زمینه خرابی های آسفالت در کشور صورت می پذیرد بالغ بر سالي یک تا دو اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی است.
گزارش انيميشن با موضوع آسيب شناسي مشكلات راه و آسفالت در كشور در سه حوزه عمومي، فني و مديريتي از بخش هاي جذاب اين قسمت از برنامه ثريا بود. همچنين گزارشی از دلایل مشکلات آسفالت در کشور از زبان دانشجویان و اساتید رشته های مرتبط با این حوزه و به کار گرفته نشدن دانش و علم موجود در کشور در حوزه آسفالت، گزارش‌های مردمی از انتقاد و مشکلات پیش آمده ناشی از خرابی های آسفالت . مصاحبه با یکی از تولید کننده آسفالت با استفاده از فناوری های نوین تولید آسفالت در کشوری ، گزارشی از آزار راه خرم آباد– زال به عنوان یکی از بهترین راه‌های ایجاد شده در کشور با 26 کیلومتر تونل در عرض 4 سال و نیز مستندی از استاد شمس الکتابی به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه راهسازی کشور از دیگر قسمت های برنامه بود.
لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی ثریا با موضوعات مرتبط با علم و فناوری هر پنجشنبه به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش می گردد.
 sorayatv.ir   نشاني سايت اينترنتي برنامه است كه آخرين اخبار برنامه و نيز گزارشها و مستندات پخش شده را مي توانيد در اين سايت ببينيد.
 



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.