آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

نتايج نظرسنجي: کالاي ايراني؛ کالايي با کيفيت




تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما نشان می دهد: بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی کالای ایرانی را کالایی با کیفیت می دانند.
به گزارش خبرنگار ما؛ این نظرسنجی را مرکز تحقیقات رسانه ملی در تهران و27مرکز استان بهمن سال گذشته با روش پیمایشی انجام داده است.
هدف از این نظرسنجی بررسی گرایش و سنجش اعتماد به تبلیغات و ضمانت ها و همچنین سنجش نگرش مردم به کالاهای ایرانی و خارجی بوده است.
بر اساس این نظر سنجی61درصد شرکت کنندگان کیفیت کالای ایرانی را در5 سال اخیر رو به بهبود و71درصد نشان استاندارد و شماره ثبت کالا را در میزان اعتماد آنان به کالای ایرانی را موثر دانسته اند.
در این نظرسنجی از بین کالاهای؛ مواد غذایی، ‌فرش و موکت، ‌لوازم تحریر، تزیینات، مبل، مصالح ساختمانی و شیرآلات، ‌البسه، ‌بهداشتی و آرایشی، خودرو، ‌اسباب بازی، ظروف آشپزخانه، ‌لوازم برقی آشپزخانه، لوازم برقی منزل، یخچال، تلویزیون و لباسشویی؛ ‌بیشترین اعتماد با86درصد به مواد غذایی و فرش و کمترین اعتماد با34درصد به لوازم برقی منزل همچون لباسشویی، یخچال و تلویزیون بوده است.
همچنین شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند حدود42درصد از روی قیمت درج کالا، 34درصد از فروشندگان و حدود 6.4 درصد از تلویزیون از قیمت کالاها مطلع می شوند.
بر اساس دیدگاه شرکت کنندگان این نظرسنجی؛ صدا و سیما74درصد کالای ایرانی، تبلیغات شهر و مترو 57 درصد، روزنامه ها50 درصد، پایــــــگاه های اینترنتی9درصد و شبکه های ماهواره ای 7 درصد کالای ایرانی را تبلیغ می کنند.
توجه به خدمات پس از فروش برای83درصد شرکت کنندگان نظرسنجی بسیار مهم بوده است.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می دهد؛ اعتماد به انواع تبلیغات کالاها در صدا و سیما حدود53 درصد، مجلات32و تبلیغات شهری حدود 28درصد بوده است.
89 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم اعلام کرده اند داشتن ضمانت نامه برای آنان بسیار مهم است و برای حدود59درصد ضمانت نامه ایرانی و حدود42درصد ضمانت نامه کالای خارجی حائز اهمیت است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد؛ زنان بیشتر از مردان به ضمانت نامه اعتماد دارند و با افزایش تحصیلات از اعتماد به ضمانت نامه ها کاسته می شود.
همچنین بر اساس این نظر سنجی با افزایش سن از اعتماد به کالای خارجی کاسته می شود.
شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که مردم تا چه اندازه موافق تبلیغ کالای خارجی از صدا و سیما هستند؟ حدود30درصد به میزان زیاد و خیلی زیاد و حدود70 درصد چنین باوری ندارند.
این نظرسنجی نشان می دهد؛ حدود76درصد مردم از طریق اینترنت خرید نمی کنند و 4.9 درصد زیاد یا خیلی زیاد از طریق اینترنت خرید می کنند.
اسماعیل سعدی پور قائم مقام و معاون مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما در تشریح نتایج این نظرسنجی ها بر ارائه راهکارهای فرهنگی برای تحقق شعار امسال در رسانه ملی تاکید کرد و گفت: بر اساس تفاوت نگرش پاسخ دهندگان این نظرسنجی در شهرهای مختلف، برای هر شبکه استانی برنامه های ویژه در نظر گرفته شود و این برنامه ها در نهایت بتواند فرهنگ مصرف کالاهای داخلی را ترویج کند.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.