نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت‌ الله خاتمی: دیپلماسی تجربه و تعامل با آمریکا جواب نمی‌دهد
سرویس سیاسی مفیدنیوز :: آیت ‎الله سید احمد خاتمی در دومین کنگره سرداران شهید و شهدای فردوس اظهار کرد: تا زمانی که شیطنت آمریکا ادامه داشته باشد، شعار مرگ بر آمریکا با شکوه‌تر از گذشته در کشور ما طنین‎انداز است؛ دیپلماسی تجربه و تعامل با آمریکا جواب نداده و نمی‌دهد چون در مکتب آمریکا، اخلاق معنا ندارد

تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، آیت‎الله سید احمد خاتمی در دومین کنگره سرداران شهید و شهدای فردوس اظهار کرد: تا زمانی که شیطنت آمریکا ادامه داشته باشد، شعار مرگ بر آمریکا با شکوه‌تر از گذشته در کشور ما طنین‎انداز است.

وی آمریکا‌ را غیرقابل اعتماد دانست و افزود: اوباما دروغ می‌گوید که در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست نه اینکه نمی‌خواهد، بلکه نمی‌تواند و تلاش‌های 35 ساله در این ارتباط بی‌نتیجه مانده است.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دیپلماسی تجربه و تعامل با آمریکا جواب نداده و نمی‌دهد چون در مکتب آمریکا، اخلاق معنا ندارد.

خاتمی ادامه داد: آمریکا پس از مذاکره با ایران عنوان کرد که مذاکره باید محرمانه باشد در حالی که طرف آمریکایی هشت ساعت ریز مذاکرات را برای اسرائیل بازگو کرد و این نشان از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است.

وی وقوع جنگ تحمیلی و تقدیم 200 هزار شهید، بالا بردن نفوذی‌ها تا صدر ریاست جمهوری مانند بنی‌صدر و ترور 17 هزار نفر توسط سازمان جهنمی منافقان در کشور را از جمله توطئه‌های آمریکا در ایران عنوان کرد و گفت: بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در خاطرات خود به موضوع حمله به ایران اشاره و اعتراف می‌کند که آنچه آمریکا را از حمله به ایران بازداشته تنها مدیریت و درایت مقام معظم رهبری بوده است.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در فتنه 88 عده‌ای آتش‎افروز معرکه بودند که این افراد معتدل نبوده بلکه افراطی بودند و به امام وفا نکردند و به شما نیز وفا نمی‌کنند.

خاتمی خاطرنشان کرد: نظام ما نه تنها یک نظام دینی بلکه نظامی سیاسی نیز هست که مشروعیت ولی فقیه‌اش را از جانب حضرت ولی عصر(عج) می‌دانیم و تک‌تک ما نمی‌گذاریم که ذره‌ای به مقدسات و دین‌مان توهین شود.

وی یادآور شد: شهدا زنده‌اند و معنای بیعت با شهدا این است که ما با زنده‌ها بیعت می‌کنیم و همان‌طور که امام(ره) فرمود مقصد ما مکتب ماست و شهدا نیز برای برافراشتن پرچم اسلام به جبهه‌ها رفتند.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شناسنامه اجتماعات و شهرها را دو عنصر ایثارگران و فرهیختگان رقم می‌زند.

آیندگان از اسطوره‌های فداکاری تجلیل می‌کنند

خاتمی با اشاره به اعزام 2هزار و 600 رزمنده از فردوس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و تقدیم 308 جانباز و 200 شهید به انقلاب اسلامی، افزود: آیندگان از اسطوره‌های فداکاری تجلیل و قدردانی و این ایثار و جانفشانی را تحسین می‌کنند.

وی تصریح کرد: وجود عالمان بزرگی همچون آقاشیخ مجتبی قزوینی و آیت‎الله فردوسی‌پور در شهرستان فردوس نیز نشان از استواری بدنه تدین در این شهرستان است.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: احیای یاد و خاطره شهیدان به تعبیر مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست.

خاتمی اذعان داشت: تاکنون کنگره و یادواره‌ای با این عظمت و کیفیت در سطح کشور کمتر دیده‌ام که البته حسن سلیقه مسئولان نیز درخور تقدیر است که این کنگره در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1392&tab=news