نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جای چه کسانی در مفید نیست؟
سرویس سیاسی مفیدنیوز :: اگر مسئولان دبیرستان ادعای صداقت در رفتار خود دارند و تظاهر به پیروی از رهبری و ولایتمداری در آن ها از حد حرف فراتر رفته و ادعای عامل بودن به این شعارها را دارند، حداقلی ترین اقدام آن ها (بجای ریاکاری و دلسوزی برای آرمان های شهدا) اخراج عناصر نامطلوب تربیتی از این مدرسه و عذرخواهی رسمی بخاطر بکارگیری معلمان بی اعتقاد و بعضاً معاند با آرمان های امام و رهبری است. // اختصاصی

تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

 

در نظام مقدس جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش دوبال توأمان رشد و تربیت دانش آموزان در مدارس است. آموزش علم و اندیشه در کنار پرورش جسم و جان دو رکن تفکیک ناپذیر یک مدرسه ی مطلوب است. معلوم است که پیاده سازی این مهم جز در دست معلمان و مربیان نیست. معلمانی که دانشمند و اندیشمند باشند و مربیانی که مهذب و پاک نفس.

مدارس خاصی مثل مفید از ابتدای انقلاب همراه و همگام با نهضت جاودانه ی حضرت امام خمینی (ره) پا گرفتند و در سی سال گذشته در فراز و فرود انقلاب ریشه دوانده و مشهور شده اند. شهرت این چنین مدارسی از یک سو بخاطر قوت واقعی علمی و از سوی دیگر تربیت هدفمند دینی بوده است. و از این رهگذر شهرت و اعتباری میان خواص و عوام جامعه یافته اند.

اما متأسفانه سرپرستان این مدرسه در دهه ی اخیر قدر این نعمت خدادادی و مقبولیت مردمی را ندانستند و همراه با جریان خطرناک سکولار و غربزده دوم خرداد و حزب مشارکت، قدم به قدم به سمت سراشیبی سقوط از آرمانهای انقلاب پیش رفتند.

امروز، هفته ی بزرگداشت شهدای دبیرستان مفید، که یادگاری از دوران طلایی و انقلابی این مدرسه است، دستاویزی برای تطهیر چهره آلوده ی مفید در سال های اخیر قرار گرفته و مسئولان مدرسه تلاش می کنند تا با دست و پا زدن بیهوده، سستی و کندی خود در مقابله با عناصر ضدانقلاب در این مدرسه را بپوشانند.

این در حالی است که در سال های قبل (مخصوصاً پارسال) دانش آموزان و فارغ التحصیلان ولایتمدار مفید در سخت ترین فشارهای سیاسی از سوی مسئولین مدرسه برای محو تصویر رهبری از نمایشگاه و حذف پیامهای مرتبط با ولایتمداری و ولایت فقیه از مراسم ها و برنامه های گوناگون هفته شهدا قرار داشت.

با وجود حتی دعوت میهمانان برای سخنرانی در مراسم های مدرسه در سال های گذشته همواره با شدیدترین ملاحظه کاری های سیاسی همراه بوده، امسال شاهد چرخش شتابزده مدرسه در این مورد هستیم. این دستپاچگی علتی بجز مقاومت مظلومانه طیف حزب اللهی و ولایتمدار دبیرستان (دانش آموز و فارغ التحصیل) در مقابل پرده دری ها و مسامحه کاری های مسئولان مدرسه در قبال فتنه 88 (مخصوصا انفعال هدفمند در 25بهمن89) ندارد.

اگر مسئولان دبیرستان ادعای صداقت در رفتار خود دارند و تظاهر به پیروی از رهبری و ولایتمداری در آن ها از حد حرف فراتر رفته و ادعای عامل بودن به این شعارها را دارند، حداقلی ترین اقدام آن ها (بجای ریاکاری و دلسوزی برای آرمان های شهدا) اخراج عناصر نامطلوب تربیتی از این مدرسه و عذرخواهی رسمی بخاطر بکارگیری معلمان بی اعتقاد و بعضاً معاند با آرمان های امام و رهبری است.

تنفس چنین عناصر نامطلوبی در فضایی که روزگاری معطر به حضور شهدا بوده است، خیانتی آشکار در حق تعلیم و تربیت دانش آموزان است:

1- ع ص : معلم مشاور سابق و معاون آموزشی سابق، دبیر ریاضیات–علی رغم انتساب به خانواده ی معظم شهدا، در اثر انفعال و تردید در آرمان های امام و رهبری در فتنه 88 مردود شده و در ساعت های مشاوره با استفاده از وجهه ظاهرالصلاح خود اقدام به ایجاد شبهه و تردید نسبت به رهبر و جایگاه رهبری در ذهن دانش آموزان کرده است که این دانش آموزان امروز به عنوان فارغ التحصیل شهادت بر این موضوع می دهند .

2- م ت : معلم مشاور و دبیر هندسه –از عاشقان سینه چاک میرحسین متوهم و متظاهران به پیروی از خط امام، بعد از اخراج از دبیرستان امام صادق (ع) بدلیل اختلافات سیاسی، به سرعت نردبان ترقی در مفید را بالا رفته و با سوءاستفاده از وجهه ظاهرالصلاح، بسیاری از شلوغی های دانش آموزان در ایام پس از انتخابات از جمله لباس مشکی پوشیدن برخی از دانش آموزان و کار دسته جمعی آنها در نمازخانه دبیرستان پس از 25 بهمن را مورد تایید قرار داده و این در حالی است که وی به دانش آموزان حزب اللهی برای انداختن چفیه در 9 دی تذکر داده و آنها را منع نموده است. گفتنی است این فرد علی رغم همه ی ظاهر سازی ها هیچگونه مقبولیتی میان طیف مذهبی و ولایی دانش آموزان ندارد.

3- ر م ن: معلم مشاور سابق و دبیر فیزیک و معاون آموزشی فعلی –از طرفداران سینه چاک فرقه ی سبز و مشهور به موضعگیری های تند و بی پروار در برابر رهبری و طیف حزب اللهی دانش آموزان.

4- م ب : دبیر جبر و نیروی معاون آموزش –از دبیران قدیمی و از شرکت کنندگان در تجمعات غیرقانونی سال 88.

5- م ب ک : دبیر جبر–از دبیران قدیمی و از بازداشت شدگان حوادث 25بهمن89 . با دیدگاه های تند ضدرهبری.

6- م ح س : مسئول گروه آموزشی و دبیر فیزیک–از فعالین ستادهای انتخاباتی سبز و دست اندرکاران توزیع تبلیغات انتخاباتی در بین دانش آموزان، دارای سابقه درگیری لفظی بخاطر حمایت از مواضع ضدانقلاب با نیروهای حزب اللهی مدرسه، سازماندهی کننده دانش آموزان برای حضور در تجمعات غیرقانونی، دارای کینه نسبت به شخص رهبر معظم انقلاب.

7- ه ر : دبیر ادبیات فارسی –او که فرزند یکی از اعضای تندرو جامعه روحانیون مبارز است و سوابق دانشجویی غیرموجهی دارد، از متمایلین به شیخ گمراه اصلاحات در انتخابات88 بود که همراه با جریان فتنه از هر فرصتی برای تمسخر و القای شبهه و سست کردن افکار دانش آموزان استفاده می کند. او که در فعالیت های پرورشی مدرسه نقش پر رنگی پیدا کرده در اردوها و مراسم ها علاوه بر موضعگیری های غیرقابل پذیرش سیاسی، برخی عقاید انحرافی را با ظاهری مذهبی به دانش آموزان القا می کند. مسخره کردن رهبر معظم انقلاب در کلاس های درس نیز از دیگر اموری است که وی بدان شهرت دارد.

برخی اسناد قانون شکنی های این افراد و توهین به ارکان نظام اسلامی از جایگاه مقدس معلمی در محیط مدرسه، در صورت نیاز به مراجع ذیصلاح ارائه می شود. همچنین افراد دیگری نیز از این قبیل وجود دارند که در موقعیت مقتضی به انتشار اسامی آنان اقدام خواهد شد.

بار دیگر تأکید می شود که حذف این عناصر نامطلوب از مفید حداقلی ترین اقدام لازم از سوی مسئولان دبیرستان است تا بلکه از بدبینی ایجاد شده در میان عموم مرتبطین انقلابی این مدرسه کم شود. فراموش نکنیم این که این همان مدرسه ای است که برخی نیروهای ارزشی را به خاطر موضوع گیری های سیاسی و به بهانه تاثیر بر دانش آموزان اخراج کرده است.

تربیت مطلوب نیاز به معلمین مطلوب دارد که دو بال اندیشه و ایمان انقلابی را با هم داشته باشند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=247&tab=news