نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دروغ هاي سه شنبه رسانه رژيم سلطنتي انگليس


تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس، سايت بي‌بي‌سي فارسي يا همان بنگاه خبرپراكني رژيم سلطنتي انگليس كه از حاميان اصلي سران فتنه به شمار مي‌آيد، بعد از فراخوان‌ به اغتشاش و آشوب اخبار لحظه به لحظه آنرا منتشر مي‌كند.

در حالي كه امروز(سه‌شنبه) سايت‌هاي وابسته به لابي صهيونيستي، انگليس و آمريكا فراخوان به اغتشاش داده بود كه اين توطئه‌ آنها نيز همانند توطئه‌هاي پيشين به شكست انجاميد.

اما سايت بي‌بي‌سي‌ امروز حرفي راستي براي گفتن نداشت و برخلاف استراتژي خود كه مخلوط كردن راست و دروغ براي فريب افكار عمومي است، تنها اخبار دروغ منتشر كرد كه برخي از آنها را براي نمونه در زير مي‌خوانيد:

دروغ: تمامي كلاس‌هاي دانشگاه تهران تعطيل شده است
پاسخ: بعد از تماس با روابط عمومي دانشگاه تهران، مطلع شديم كه اين خبر هم به سبك بي‌بي‌سي دروغ است؛ يكي از مسئولان روابط عمومي اين دانشگاه گفت: اين خبر طبيعي است چندين بار بي‌بي‌سي اين خبر را در روزهاي مختلف به دروغ اعلام كرده است.

دروغ: شاهدان عيني مي‌گويند از مغازه داران مناطق مركزي تهران از جمله از مغازه هاي اطراف دانشگاه تهران و خيابان كريم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل كسب خود را تعطيل كنند.

پاسخ: اكنون كه به آخرين ساعات روز سه‌شنبه نزديك مي‌شويم، برخي از مغازه‌هاي لباس‌فروشي در اين خيابان در حال كاسبي هستند و برخي ديگر طبق معمول ساعت 19 الي 20 تعطيل كرده‌اند.

دروغ: مردم با ايجاد ترافيك مصنوعي در خيابان رسالت تهران، مانع جا به جايي نيروهاي ضد شورش شده‌اند.
پاسخ: بايد گفت مگر نيروهاي انتظامي براي راهپيمايي به خيابان آمده‌‌اند كه بخواهند مرتب تردد كنند!

دروغ: نفربرهاي شهري تازه‌اي در تهران مشاهده شده كه تا پيش از اين ديده نشده بودند.
پاسخ: مي‌گويند دروغ‌گو فراموش‌كار است؛ بي‌بي‌سي در اغتشاش چند فتنه گر در روز 25 بهمن نيز نوشته بود كه نفربرها در خيابان‌هاي تهران مستقر شده‌اند و امروز مي‌گويد اين نفربرها را براي اولين بار در شهر ديده است.

دروغ: بنگاه خبرپراكني دولت بريتانيا به نقل از يك شاهد عيني خيالي نوشت كه حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان حدود ساعت 5 بعد از ظهر سوار برتويوتاي سفيد رنگ در چهار راه وصال بود و از يكي از خيابان‌هاي فرعي تهران خارج شده است؟
راست: اول اينكه اتوموبيل آقاي شريعتمداري تويوتا نيست و دوم آنكه ساعت 5 بعد از ظهر، زمان حضور هميشگي وي در تحريريه كيهان است و يكي از خبرنگاران كيهان به فارس گفت كه حسين شريعتمداري بعد از ظهر و غروب امروز كلا در تحريريه كيهان حضور داشته است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3391&tab=rooz